pátek 21. prosince 2007

Svátky klidu a míru?!


Asi nikoho nevyvedu z míry tím, že se zmíním, že tento článek se bude týkat letošních Vánoc. Už pár týdnů je po celé republice značný rozruch, a to díky jenom této řadě, pro některé naprosto bezvýznamných dní. Já mám Vánoce ráda, sejde se dost lidí, dostávají se dárky, věří se na zázraky.... Ale až ty Vánoce, tu konečnou fázi. Z příprav se vyjíbám dáse říct všemu, jediné, co mi nedělá problém je strojit stromeček a péct cukroví. Mám ráda takové ty typické, zasněžené Vánoce, ty, které dneska známe už jenom z filmů. Nevím, jak u vás, ale v naší nížině nebyl sníh delší dobu ani nepamatuju, a na Vánoce.... Proč by to dělal?! Celkem mě láká strávit Vánoce někde na horách, ale to asi není ono, být někde jinde.... Dřív lidé brali Vánoce jako rodinnou sešlost, všichni byli dohromady, dělali si radost navzájem svou přítomností, dávali si skromné dárky. Dneska?! Při slově Vánoce si každý vybaví jenom prázdnou peněženku, nekonečně dlouhé fronty u pokladen ve všech možných obchodech a nesčetné množství povinností, jako je vánocení úklid, koupě stromečku, vaření večeře, pečení cukroví, atd. Je to šílené, ale asi musíte všichni souhlasit. V málokteré domácnosti se podaří navodit tu správnou vánoční atmosféru plnou klidu, naděje a štěstí. Smutné, ale pravdivé.... Nebo ne?

Žádné komentáře: